قرار دادن عکس داخل متن در ایلستریتور

منتشر شده در 27 سپتامبر 2020 آخرین به روز رسانی در 06 دسامبر 2021
مهندس داودی
4762 1

این پست با مسیر متخصص ایلاستریتور مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

امروز با یک آموزش جذاب از نرم افزار Illustrator در خدمتتان هستیم. قبلا در آموزش عکس ها رو بریز تو متن ها با فتوشاپ نشان دادیم چطور می توان عکسی را درون متن قرار داد اما امروز قصد داریم همین کار را در Illustrator انجام دهیم.

یک نمونه از کاری که با این تکنیک ساخته شده است را ببینید :

ماسک روی متن با ایلاستریتور
ماسک روی متن با Illustrator

ویدئوی زیر را تماشا کنید :

 

قطعا این تکنیک را زیاد دیده اید. در کارهای گرافیکی، کاور موزیک ها یا پوستر فیلم ها و یا هرجایی می شود از آن استفاده کرد.
اما نام اصلی این تکنیک، تکنیک ماسک است! همانطور که پیش تر هم گفتیم، این آموزش را قبلا با نرم افزار فوتوشاپ نیز قرار داده بودیم. (اگر علاقمند بودید می توانید آموزش عکسارو بریز تو متنا با فوتوشاپ را از اینجا تماشا کنید)

چندی پیش تصمیم گرفتیم همان آموزش را این بار با Illustrator برای دوستانی که با این نرم افزار بیشتر کار می کنند، آموزش بدهیم.

چطور عکس را داخل متن قرار دهید!

اگر تماشای ویدیوئی این آموزش برایتان مقدور نیست و یا از حوصله شما خارج است، این آموزش را بصورت متنی نیز برایتان آماده کرده ایم.

برای شروع به یک عکس و متن نیاز داریم اول یه سند باز کنید، بعد از آن عکستان را داخل نرم افزار Illustrator باز کنید، و آن را روی سندی که ساختید منتقل کنید.
روی عکس دلخواهتان کلمه ای که می خواید با آن عکس پوشش داده بشود را تایپ کنید. ( یک کلمه دلخواه مثل Tutsxen ) و بعد از آن عکس و متن  را باهم سلکت کنید، و به حالت انتخاب دربیاورید، کلیک راست کنید و گزینه ی Make clipping mask را بزنید.

و تمااااام به همین سرعت یه متن کادو شده دارید و عکس را داخل متن قرار دادیم.

چند نمونه دیگر هم ببینید :

"<yoastmark

 

 

تکنیک ماسک
تکنیک ماسک

 

قرار دادن عکس زیر متن در ایلاستریتور
قرار دادن عکس زیر متن در Illustrator

 

قرار دادن پس زمینه پشت متن با ایلاستریتور
قرار دادن پس زمینه پشت متن با Illustrator

به پایان این آموزش رسیدیم. امیدوارم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد؛ شما می توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.