آموزش ایجاد متن سه بعدی در پریمیر

منتشر شده در 26 سپتامبر 2020 آخرین به روز رسانی در 26 ژانویه 2021
مهندس الهه محمد دوست
3505 0
آموزش ایجاد متن سه بعدی با پریمیر

این پست با مسیر متخصص پریمیر مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

همه ی ما گاهی حوصله استفاده همزمان از چند نرم افزار را نداریم. شاید یه وقت هایی حال نداشته باشید با نرم افزار های گرافیکی نظیر ایلاستریتور یا فتوشاپ طراحی کنید. در این آموزش سعی داریم با نرم افزار پریمیر یک متن را بصورت سه بعدی در بیاوریم. ( نه با فتوشاپ و ایلاستریتور ) این آموزش جذاب که برای نرم افزار پریمیر آماده شده است را از دست ندهید.

ابتدا پیش نمایش این آموزش را که بصورت ویدئویی برای شما آماده شده است مشاهده کنید :

اگر پیش نمایش فوق مورد توجه و علاقتان هست، آموزش زیر را که آموزش ایجاد متن سه بعدی در پریمیر است تماشا کنید:

اگر شرایط مشاهده ی ویدیو را ندارید، می توانید این آموزش را به صورت متنی هم مطالعه کنید.

ایجاد متن سه بعدی در پریمیر با استفاده از افکت drop shadow :

ابتدا متن مورد نظرمان را بنویسیم و تنظیمات دلخواه را روی آن اعمال کنیم. پس از انجام تنظیمات افکت drop shadow را روی متن اعمال کنیم و در قسمت تنظیمات رنگ را به دلخواه تغییر دهیم. وضوح را بیشتر کنیم و فاصله را مقدار 1 بگذاریم، از این افکت چند کپی ایجادکنیم و در تنظیمات مقدار فاصله را در هر افکت به ترتیب دو برابر کنیم، و در افکت آخر رنگ را نیز به دلخواه تغییر دهیم، پس از انجام این مراحل ما یک متن سه بعدی را داریم.

برنامه پریمیر بر خلاف افتر افکت که یک محیط سه بعدی دارد، دارای یک محیط دو بعدی است، ولی با استفاده از این تکنیک ما می توانیم یک متن سه بعدی در پریمیر ایجاد کنیم.
با ساخت یک متن سه بعدی می توانیم از آن به عنوان یک گرافیک متنی ساده در تبلیغات استفاده کنیم. متن سه بعدی می تواند یک تصویر منحصربفرد را ارائه بدهد، همچنین از متن سه بعدی می توان در وبلاگ ها، صفحات و طراحی لوگو و آگهی های تبلیغاتی استفاده کرد. کلمه ی سه بعدی به معنای یک چیزی شامل ابعاد عرض، طول و ارتفاع یا همان عمق می باشد.

پریمیر چیست ؟

پریمیر یک نرم افزار قدرتمند ساخته شده توسط شرکت ادوبی است که با آن کار های نظیر ادیت و ویرایش فایل های تصویری انجام می گیرد. ادوبی پریمیر یکی از آن نرم افزار های مشهور ادوبی است که مورد علاقه ی بسیاری از عکاسان، فیلم برداران، انیمیشن سازان و یا حتی فیلم سازان است.
امروزه بیشتر فیلم هایی که دارای بالاترین کیفیت می باشند با استفاده از نرم افزار ادوبی پریمیر تدوین شده اند. چرا که این نرم افزار بسیار قدرتمند و دارای قابلیت های پر شماری است.

ما نیز در تاتژن تصمیم گرفتیم این نرم افزار قدرتمند را به شما عزیزان آموزش دهیم. در گذشته آموزش انیمیشن لودینگ را در تاتژن قرار داده شد. همچنین اگر علاقه مند به یادگیری تدوین فیلم با پریمیر هستید اینجا کلیک کنید تا مطالب مربوطه به شما نمایش داده شود.

خب به پایان آموزش “ آموزش ایجاد متن سه بعدی در پریمیر ” رسیدیم. امیدوارم مورد توجهتان قرار گرفته باشد. شما می توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.