آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور

منتشر شده در 16 ژانویه 2022 آخرین به روز رسانی در 12 نوامبر 2022
مهندس داودی
1161 0
تصویر شاخص طراحی چراغ خواب سه بعدی 3D

این پست با مسیر متخصص ایلاستریتور مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

طراحی های سه بعدی یکی از ترند های پرطرفدار هستند که شما می توانید آن ها را در ایلستریتور هم انجام دهید. در این پست با یکی دیگر از سری آموزش های سه بعدی ایلستریتور همراه شما هستیم. با تکنیکی که در این پست به شما آموزش می دهیم می توانید اشکال سه بعدی بسیار مختلف و جالبی بسازید. در انتهای این پست شما یک تکنیک بسیار جالب و پرکاربرد یاد می گیرید که با کمی خلاقیت می توانید از آن در طراحی های خوب استفاده های مختلفی کنید. با ما تا انتهای آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور همراه باشید.

آموزش ویدئویی طراحی چراغ خواب سه بعدی در ایلستریتور

اگر امکان مشاهده ویدیوی آموزشی را ندارید، می توانید از آموزش متنی زیر استفاده کنید.

آموزش متنی طراحی چراغ خواب سه بعدی در ایلستریتور

در این آموزش می خواهیم با استفاده از افکت های سه بعدی ایلستریتور یک چراغ خواب سه بعدی ایجاد کنیم. نرم افزار ایلستریتور، طراحی یک چراغ خواب سه بعدی را برخلاف اینکه کار سختی به نظر می آید برای ما بسیار راحت کرده است. شما می توانید با چند حرکت ساده طراحی های سه بعدی جالبی انجام دهید. براش شروع این آموزش ما از ابزار paintbrush استفاده می کنیم.

طراحی سه بعدی - آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور
آموزش طراحی سه بعدی

با استفاده از این ابزار نیمی از شی دلخواه خود را رسم کنید، مثلا نیمی از چراغ خواب را رسم می کنیم.

Paintbrush tool
Paintbrush tool

این ابزار براش نقاشی است و قابلیتی که دارد این است که بعد از رسم، خطوط را صاف و مرتب می کند.

Paintbrush tool
رسم شکل با براش در ایلستریتور

بعد از رسم شکل دلخواهتان آن را با استفاده از ابزار selection انتخاب کنید.

selection tool - آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور
سلکت کردن

از منوی effect به افکت 3D بروید و گزینه ی Revolve را انتخاب کنید. از این قسمت می خواهیم افکت سه بعدی را به شکل خود بدهیم.

3d effect illustrator
افکت سه بعدی ایلستریتور

در صفحه آپشنی که برایتان باز می شود توجه داشته باشید که تنظیمات آن شبیه تصویر زیر باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در تنظیمات بخش revolve جهت چرخش را به سمت راست انتخاب کنید. در تصویر زیر دور آن را برایتان خط کشیده ایم، تنظیمات این بخش را روی Right Edge قرار دهید.

3d option
تنظیمات سه بعدی

به همین سادگی چراغ خواب سه بعدی ما طراحی شد. کار ما در این مرحله تمام شده اما برای زیبا تر شدن کار می خواهیم به آن یک سایه بدهیم.

3d revolve option
3d revolve

ایجاد سایه در ایلستریتور:

برای ایجاد سایه در ایلستریتور باید به منوی افکت برویم، از بخش Stylize گزینه ی drop shadow را انتخاب کنیم. بعد از انتخاب این گزینه صفحه drop shadow برایمان باز می شود.

drop shadow - آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور
stylize > drop shadow

تنظیمات drop shadow را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید و Mode آن را روی Multiply قرار دهید. سایه ای مطابق تصویر پایین به چراغ خواب 3D ما اضافه شد و طراحی را طبیعی تر کرد.

drop shadow
drop shadow

بعد از ایجاد سایه نوبت به ایجاد یه کلید یا دکمه برای چراغ خواب می رسد. مجددا با استفاده از ابزار paint brush یک خط بسیار کوچک می کشیم که ابزار سه بعدی آن را به استوانه ای کوچک تبدیل می کند. این هم از دکمه ی چراغ خواب ما که آماده شد.

3d - آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور
ایجاد دکمه چراغ خواب

چراغ خواب سه بعدی تکمیل شد. شما می توانید با استفاده از این تکنیک اشیاء دیگری را هم به همین سادگی طراحی کنید مانند جام، لیوان های پایه دار

3d illustrator
illusterator 3d bedside lamp

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و از نکات گفته شده در آن بهره برده باشید. اگر به آموزش های سه بعدی علاقه مند هستید می توانید به آموزش  “رسم اشکال سه بعدی در ایلستریتور “ نیز مراجعه فرمایید. در آینده حتما آموزش های بیشتری با موضوع طراحی های سه بعدی برایتان قرار می دهیم تا از آنها بهره ببرید. حتما با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید و اگر سوال یا پیشنهادی برایتان پیش آمده بود با ما درمیان بگذارید. تیم پشتیبانی ما در اسرع وقت اقدام به پاسخگویی سوالات و ابهامات شما درباره آموزش طراحی چراغ خواب 3D در ایلستریتور می کنند.