آموزش طراحی لوگو در Illustrator

منتشر شده در 19 ژانویه 2021 آخرین به روز رسانی در 27 دسامبر 2021
مهندس داودی
2724 0
آموزش طراحی لوگو در ایلستریتور

این پست با مسیر متخصص ایلاستریتور مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

امروز با یک آموزش جذاب در نرم افزار Illustrator در خدمتتان هستیم که مطمئنیم از دیدن آن لذت می برید. در این پست قرار است طراحی لوگو در Illustrator را آموزش بدهیم. طراحی لوگو طرفداران زیادی دارد اما در خیلی مواقع به صورت اصولی انجام نمی شود. ما در این پست به طراحی یک لوگوی بسیار زیبا به صورت اصولی می پردازیم. پس با ما همراه باشید و از آموزش ویدیویی و متنی این پست استفاده نمایید.

آموزش ویدیویی طراحی لوگو در ایلستریتور :

اگر شرایط مشاهده ی ویدیو را ندارید، می توانید این آموزش را به صورت متنی در ادامه مطالعه کنید.

آموزش متنی طراحی لوگو در Illustrator :

برای طراحی این لوگوی زیبا در ایلستریتور که در کاور پست هم آن را مشاهده می کنید، نیاز به grid بندی داریم، برای این کار از Line کمک می گیریم و شبکه بندی را انجام می دهیم.

ایجاد خط در ایلستریتور
grid بندی با line

grid بندی در Illustrator :

برای شبکه بندی مطابق تصویر یک خط صاف ایجاد می کنیم.

grid بندی با line
grid بندی با line

و از روی آن کپی می گیریم. برای کپی گرفتن از خطی که ایجاد کردیم کلید Alt را نگه می داریم و خط را با ماوس به سمت راست می کشیم و با فاصله ی مناسبی از خط قبلی آن را قرار می دهیم، (همان طور که در تصویر می بینید آیکون ماوس روی صفحه دوتایی می شود.) حال دستمان را از روی ماوس برمی داریم به این ترتیب از روی خطی که داشتیم یک خط دیگر کپی می شود.

grid بندی با line
کپی کردن line

تکرار یک عملیات به تعداد دلخواه در ایلستریتور :

برای ادامه به خطوطی دیگر با همین فاصله نیاز داریم، پس باید به تعدادی که خط نیاز داریم کپی بگیریم اما در ایلستریتور می توانیم با یک کلید میانبر، عملیاتی که انجام دادیم را به تعداد دلخواه تکرار کنیم. با زدن کلید های Ctrl + D عملیات کپی گرفتن را برای ما دقیقا با همان فاصله ی اول تکرار می کند.

تکرار عملیات با در ایلستریتور
تکرار عملیات با در ایلستریتور

ما این عملیات را 7 بار دیگر تکرار می کنیم (یعنی 7 بار کلیدهای Ctrl + D را می زنیم) تا 9 خط داشته باشیم. سپس خط وسطی را پاک می کنیم.

حذف line در ایلستریتور
حذف line

حال تمام خطوط را سلکت می کنیم. کمی آن ها را کوچک می کنیم و به وسط صفحه منتقل می کنیم.

resize کردن در ایلستریتور
resize کردن

Rotate کردن در ایلستریتور :

اکنون می خواهیم از خطوطی که ایجاد کردیم با زاویه ی 120 درجه دوبار کپی بگیریم. برای این کار ابتدا دوبار روی ابزار Rotate کلیک می کنیم تا صفحه ای که در تصویر زیر است برای ما باز بشود. در صفحه ی باز شده زاویه را روی 120 درجه قرار می دهیم و copy را می زنیم.

rotate در ایلستریتور
rotate

سپس Ctrl + D را می زنیم تا دوباره این عملیات را برای ما تکرار کند و شبکه ای مثل تصویر زیر برایمان ایجاد شود.

تکرار عملیات با در ایلستریتور
rotate

سپس همه خطوط را سلکت می کنیم و کمی آن ها را می چرخانیم.

طراحی لوگو در Illustrator
چرخش تمام خطوط

طراحی لوگو در ایلستریتور با shape builder :

حالا به بخش اصلی کار یعنی طراحی لوگو می رسیم. ابزار Shape Builder را انتخاب می کنیم و گرادینتی را مطابق رنگ لوگوی مورد نظرمان انتخاب می کنیم.

طراحی لوگو در Illustrator
shape builder tool

با استفاده از این ابزار شروع می کنیم به انتخاب قسمت های دلخواه همانند تصویر زیر، به صورت جداگانه، تک تک قسمت های لوگو را با این ابزار سلکت می کنیم. (مطابق تصاویر زیر این کار را خیلی دقیق انجام دهید)

طراحی لوگو در Illustrator
انتخاب قسمت های دلخواه با shape builder tool

لوگوی ما حالتی از دو مثلث تو در تو است. بعد از ایجاد مثلث اول (تصویر شماره 1) حال باید مثلث دوم را ایجاد کنیم، برای سلکت کردن قسمت هایی که به مثلث دوم مربوط است، گرادینت را معکوس می کنیم. (طبق تصویر شماره 2 در عکس زیر) بعد از آن مثلث دوم را هم طبق تصاویر زیر با shape builder انتخاب می کنیم. (این کار طبق تصاویر 3 به بعد خیلی دقیق انجام دهید)

طراحی لوگو در Illustrator
انتخاب قسمت های دلخواه

جداسازی لوگو از خطوط راهنما :

بعد از اتمام طراحی لوگو حال باید لوگو را از خطوط اضافی جدا کنیم. برای این کار تک تک اجزای لوگو را با direct selection سلکت می کنیم و به خارج از صفحه منتقل می کنیم.

طراحی لوگو در Illustrator
انتخاب تمام قسمت ها با Direct Selection Tool

و بعد از آن مجدد با direct selection تمام خطوط را سلکت می کنیم. دقیقا مطابق تصویر زیر عمل می کنیم.

طراحی لوگو در Illustrator
انتخاب خطوط اضافه

و سپس همه ی خطوط را با زدن کلید delete حذف می کنیم.

طراحی لوگو در Illustrator
حذف خطوط اضافه

بعد از حذف خطوط لوگو را به صورت کامل سلکت می کنیم و به وسط صفحه می آوریم و اگر خواستیم گرادینت و سایز آن را به دلخواه تغییر می دهیم.

طراحی لوگو با ایلستریتور
طراحی لوگو با ایلستریتور

و تمام …

این هم از لوگوی زیبای ما که به سادگی طراحی شد.

طراحی لوگو با ایلستریتور
طراحی لوگو با ایلستریتور

شما با این روش می توانید هر لوگویی که در این سبک باشد را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید فقط کافیست grid بندی را صحیح و طبق دستوراتی که دادیم انجام دهید و لوگوی خود را با shape builder از خطوطی که ایجاد کردید دربیاورید.

به پایان آموزش “طراحی لوگو در Illustrator” رسیدیم. امیدوارم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. شما می توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.