آموزش طراحی ژئومتریک در Illustrator

منتشر شده در 13 ژانویه 2021 آخرین به روز رسانی در 08 مارس 2021
مهندس داودی
2989 0
آموزش طراحی ژئومتریک در Illustrator

این پست با مسیر متخصص ایلاستریتور مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

امروز برای شما تاتژنی های عزیز، نحوه ساخت طرح ژئومتریک از سری آموزش های نرم افزار Illustrator آماده کرده ایم. در ادامه به آموزش ویدیویی و متنی طراحی ژئومتریک در Illustrator می پردازیم پس تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

آموزش ویدیویی طراحی ژئومتریک Illustrator :

اگر شرایط مشاهده ی ویدیو را ندارید و یا از حوصله شما خارج است، می توانید این آموزش را به صورت متنی در ادامه مطالعه کنید.

آموزش طراحی ژئومتریک در Illustrator به صورت متنی :

برای ایجاد اشکال زیبای ژئومتریک در ایلستریتور  تنها کافیست این آموزش را تا انتها دنبال کنید. برای شروع یک مثلث را مطابق تصویر زیر ایجاد می کنیم تا با استفاده از آن به یک شکل زیبای ژئومتریک برسیم. ( مطابق تصویر زیر با ابزار polygon )

ایجاد مثلث در ایلستریتور
ایجاد مثلث

به دلخواه یکی از دایره های کوچکی که در گوشه های مثلث داریم را انتخاب می کنیم و با استفاده از ماوس آن را کمی به سمت مرکز مثلث می کشیم تا تمام گوشه های مثلث گرد بشود.

گرد کردن گوشه های مثلث در ایلستریتور
گرد کردن گوشه های مثلث

حال تنظیمات مثلث را مطابق تصویر تنظیم می کنیم. یک مثلث توخالی با stroke=3 به صورت گرادینت نیاز داریم.

ساخت طرح ژئومتریک در Illustrator
stroke

تنظیمات Transform :

مثلث را سلکلت می کنیم و بعد از آن به منوی Effect به مسیر Distort & Transform می رویم. از منوی آن گزینه ی Transform را انتخاب می کنیم تا صفحه ی تنظیمات Transform برای ما باز شود.

ساخت طرح ژئومتریک
transform

تنظیمات Transform را مطابق زیر اعمال می کنیم:

( Scale )
Horizontal : 95%
Vertical : 95%
( Rotate )
Angle : 2°

Copies : 25

ساخت طرح ژئومتریک
تنظیمات transform

بعد از اعمال تنظیمات اوکی می کنیم و برای تغییر گرادینت آن به قسمت گرادینت می رویم. رنگ قرمزی با کد رنگی (R=237  G=28  B=36) به قسمت زرد رنگ می دهیم.

طراحی ژئومتریک در Illustrator
طراحی ژئومتریک در Illustrator : گرادینت

و رنگ آبی با کد (R=0   G=0   B=245) را به قسمت مشکی می دهیم تا طراحی ما کامل شود و خطوط ژئومتریک زیبای زیر را داشته باشیم.

ساخت طرح ژئومتریک در ایلستریتور : گرادینت

 

طراحی ژئومتریک در Illustrator
geometric-design

برای انجام این پروژه اگر جایی از آموزش متنی را نتوانستید انجام دهید و یا به هر دلیلی برایتان گنگ بود حتما از ویدیو بالا استفاده کنید تا ابهاماتتان رفع شود.

به پایان آموزش “طراحی ژئومتریک در Illustrator” رسیدیم. امیدوارم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد؛ شما می توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.