آموزش استفاده از سایت های دانلود آیکون – (FontAwesome , Flaticon , icon 8 , Orion)

منتشر شده در 16 ژوئن 2020 آخرین به روز رسانی در 09 مارس 2021
مهندس داودی
5261 0
معرفی سایت دانلود آیکون

این پست با مسیر متخصص ایلاستریتور مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

این پست با مسیر متخصص فتوشاپ مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

با یک آموزش منحصر به فرد از گروه آموزشی تاتژن در خدمت شما هستیم. امروز می خواهیم نحوه ی دانلود و استفاده از آیکون های سایت های مشهور ارائه دهنده ی آیکون را به شما آموزش دهیم. امروز بعد از دیدن این آموزش شما قرار هست که داخل دریای آیکون ها شنا کنید.

در این آموزش می آموزیم چطور آیکون های مد نظر خود را دانلود و شخصی سازی نماییم.

توجه کنید که در این آموزش نحوه ی دانلود و استفاده از آیکون ها از سایت های مربوطه برای پروژه های گرافیکی فراهم شده است.
در آینده آموزش فونت آوسم برای استفاده در پروژه های طراحی سایت را نیز به شما خواهیم آموخت.

آیکون ها یکی از مهم ترین ارکان در طراحی ها و پروژه ها به شمار می روند و عضوی جدایی ناپذیر از آنها به حساب می آیند.
همانطور که می دانید سایت های زیادی جهت ارائه ی آیکون در جهان وجود دارند که امروز قرار هست با هم چند تا از مشهورترین های آنها را بررسی کنیم.

سایت های دانلود آیکون : معرفی سایت orion icon library

اولین سایتی که می خواهیم به بررسی آن بپردازیم سایت ORION icon library هست. اول از همه نام این سایت را بررسی می کنیم. این سایت در انتخاب اسم بسیار خلاق و هوشمندانه عملکرده و از اسم خودش برای زیبایی سایت اش هم استفاده کرده. orion اسم یک صورت فلکی هست. وقتی وارد این سایت می شوید انیمیشن جذابی در بالای صفحه اجرا می شود که مربوط به صور فلکی و ستاره هاست که بسیار جذاب و خلاقانه است.

روش استفاده از سایت :

این کار باعث می شود وقتی وارد سایت می شود از ورود به این سایت زیبا از همان ابتدا لذت ببرید. البته orion به معنای شکارچی هم هست که این معنی هم بسیار مرتبط با فعالیت این سایت هست.

کمی پایین تر تعداد آیکون های موجود در سایت را می بیند. سپس لیست آیکون ها شروع می شود. آیکون ها را می توانید به چهار شکل مختلف داشته باشید. یعنی (line – solid – color – flat) روی هر کدام از اینها که در بالای آیکون ها هستند کلیک کنید آیکون ها به همان حالت در می آیند.

معرفی سایت های دانلود آیکون
معرفی سایت های دانلود آیکون

با کلیک روی VIEW ALL ICONS وارد صفحه ی آیکون ها می شوید.

VIEW ALL ICONS
VIEW ALL ICONS

در این صفحه آیکون ها متناسب با موضوع آنها پک بندی شده اند که کار را برای ما بسیار راحت کرده است. برای مثال پک آیکون های FOOD یا LOCATION و… در این سایت وجود دارد و به آسانی می توانید از آن ها استفاده کنید.

icons pack
icons pack

در کنار هر پک گزینه ای به نام open app قرار دارد که با کلیک روی آن شما وارد صفحه ویرایش آن پک می شوید. در آن صفحه قادر خواهید بود آیکون مورد نظر خود را با استفاده از ابزار هایی که در اختیار شما قرار داده ویرایش کنید.

open in app
open in app

وقتی روی هر آیکون قرار می گیرید داخل کادر آن یک مداد می بینید که با کلیک روی آن امکانات ویرایش برای شما نمایان می شود. امکاناتی از قبیل تغییر رنگ خود آیکون یا استورک آن یا تغییر سایز استورک آن در این صفحه قرار دارد.

edit icon
edit icon

سایت های دانلود آیکون : سایت Font Awesome

سایت بعدی که قرار هست شما را با آن آشنا کنیم سایت فونت آوسم هست. قطعا اگر طراح وب هستید یا این سایت را می شناسید یا بهتر است همین حالا با آن آشنا شوید. این سایت معروف ترین سایت دانلود آیکون است. یک سایت بی نظیر و فوق العاده است امیدواریم شما هم از این سایت در ادامه کارهایتان زیاد استفاده کنید و لذت ببرید.

Font Awesome
Font Awesome

مزیتی که این سایت دارد این است که کد html آیکون ها را هم در اختیار شما قرار می دهد.

 html
html

علاوه بر آن می توانید آیکون را Save کنید و از آن داخل کار های خود استفاده کنید. این سایت فایل png این آیکون ها را در اختیار شما قرا می دهد.

Font Awesome
Font Awesome

اما راه دیگری هم برای استفاده از آیکون ها داخل فتوشاپ وجود دارد. آن هم نصب فونت آوسم در فتوشاپ است که با این کار می توانید به راحتی از فونت های داخل این سایت استفاده کنید.

معرفی سایت Icon 8 :

سایت بعدی سایت icon8 هست. این سایت هم در این زمینه سایت جالبی است. آیکون 8 آیکون ها را در حالت های متنوعی در اختیار شما قرار می دهد.

download icon packs- icon8
download icon packs- icon8

شما از هر آیکونی که خوشتان بیاید و روی آن کلیک کنید صفحه ای مطابق تصویر زیر برایتان باز می شود. در این صفحه انواع مختلفی از آن آیکون را برایتان قرار داده است که می توانید از بین آن ها بهترین آیکون مدنظر خود را انتخاب کنید.

سایت های دانلود آیکون
download icon packs

با کلیک روی هر آیکون صفحه مثل تصویر زیر می شود. گزینه های download , embed html را برای آن آیکون قرار می دهد.

سایت های دانلود آیکون
download png

با کلیک کردن روی گزینه ی دانلود به شما امکان دانلود آیکون به صورت (png و svg و pdf ) را می دهد.

سایت های دانلود آیکون
download icon

معرفی سایت Flaticon :

و flaticon که فوق العاده ترین سایت دانلود آیکون هست. سایت یکی از زیر مجوعه های سایت freepik هست. این سایت آیکون های بسیار بسیار جذابی دارد که قطعا از آنها خوشتان می آید. حتما سایت freepik را می شناسید اگر کار های گرافیکی انجام می دهید. فری پیک بزرگترین مرجع دانلود تمام کارهای گرافیکی است که علاوه بر سایت خود سه زیر مجموعه دیگر هم دارد که یکی از آن ها flat icon است. امکان ندارد وارد این سایت و زیر مجموعه های آن بشوید اما چیزی که می خواهید را پیدا نکنید.

در بالای این سایت تعداد آیکون موجود در سایت نوشته شده و کمی پایین تر از آن چند نمونه از پک های موجود در این سایت قرار دارد که با کلیک بر آن ها تمامی آیکون های آن پک ها برایتان به نمایش در می آیند.

سایت های دانلود آیکون
flat icon

در این سایت هم با کلیک بر روی هر آیکونی صفحه مانند تصویر زیر برایتان باز می شود. در این صفحه شما می توانید آیکون خود را به راحتی و با هر سایزی که می خواهید دانلود و استفاده کنید.

سایت های دانلود آیکون
flat icon

همچنین در همه ی این سایت ها قابلیت سرچ وجود دارد و شما می توانید آیکون مورد نظر خودتان را جست و جو کنید. قطعا این سایت یکی از سایت های مورد علاقه تان می شود.

معرفی سایت Feather icons :

و آخرین سایت دانلود آیکون که feather icons نام دارد. این سایت انتخای خوبی برای کسانی است که به دنبال آیکون های ساده و مینیمال هستند. در این سایت همان طور که در تصویر های زیر می بینید در همان صفحه اول تمام آیکون ها قرار دارند. در کنار صفحه در سمت راست تنظیماتی را برای آیکون ها در اختیارتان قرار داده است که شامل سایز خود آیکون سایز استورک آن و رنگ آنهاست که می توانید با تغییر هر کدام از آنها این تغییرات روی همه ی آیکون ها اعمال می شود.

سایت های دانلود آیکون
دانلود آیکون
سایت های دانلود آیکون
دانلود آیکون

در این پست به سایت های  Feather icon , Font Awesome , Icon 8 , Flat Icon , Orion  اشاره کردیم. در این بین شاید نام فلت ایکون و فونت آوسم برای طراحان سایت و اپلیکیشن آشنا تر باشد.

به پایان پست “سایت های دانلود آیکون” رسیدیم. امیدواریم این پست برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با ویژگی های این سایت ها آشنا کنیم. حتما نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر سوالی داشتید با ما در میان بگذارید.