رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

منتشر شده در 02 مارس 2021 آخرین به روز رسانی در 04 آوریل 2021
مهندس داودی
1543 0
رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

این پست با مسیر متخصص فتوشاپ مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

امروز یک آموزش بسیار کاربردی و در عین حال ساده از نرم افزار فتوشاپ برای شما آماده کرده ایم. قصد داریم با آموزش ” رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ” در خدمت شما تاتژنی های عزیز باشیم و با هم یکی از متدوال ترین معضلات فتوشاپ را حل کنیم. در ادامه همراه ما باشید و از این پست استفاده نمایید. در آخر هم حتما نظرات خودتان را برای ما زیر پست ثبت کنید.

رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ
رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

آموزش فارسی نویسی در فتوشاپ:

گاهی اوقات بعد از نصب فتوشاپ می‌بینید که کلمه‌های فارسی به صورت حرف‌به‌حرف (جدا جدا) و برعکس نوشته می شوند. این مشکل را خیلی ها دارند و راه حلش یک تنظیم ساده است.
در این آموزش تنظیمات همه نسخه‌های فتوشاپ برای رفع این مشکل را با هم بررسی می کنیم.

رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ (نسخه ی 2020) :

در نسخه ی 2020 فتوشاپ برای رفع این مشکل باید به منوی Edit برویم و از آنجا گزینه ی Preferences را انتخاب کنید. سپس به بخش Type بروید. از بخش سمت راست گزینه Choose Text Engine Options تیک گزینه ی World-Ready Layout را فعال کنید و اوکی را بزنید، برای این‌کار می توانید از کلید میانبر Ctrl+K هم استفاده کنید و در صفحه باز شده به بخش Type بروید و … .

به این صورت بعد از اینکه سند جدیدی ایجاد کنید دیگر مشکل تایپ فارسی شما حل شده و حروف جدا جدا و برعکس تایپ نمی شوند.

رفع مشکل تایپ فارسی
رفع مشکل تایپ فارسی در فوشاپ

به همین راحتی، حالا می توانید کار خود را با متن فارسی در فتوشاپ شروع کنید اگر برای کار خود به نصب فونت هم احتیاج داشتید می توانید از پست ” آموزش اضافه کردن فونت در فتوشاپ” استفاده کنید.

رفع مشکل تایپ فارسی در نسخه ی 2019 :

اما برای رفع این‌ مشکل در نسخه ی 2019 بعد از زدن کلید های Ctrl+k در بخش Type از بخش سمت راست گزینه Choose Text Engine Options باید تیک گزینه ی Middle Eastern and South Asian را فعال کنید. سپس اوکی را بزنید و در سند جدید بدون مشکل شروع به تایپ کنید.

رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ
رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

اگر نسخه فتوشاپ شما قدیمی تر است بعد از زدن کلید های Ctrl+K در قسمت Type بخش سمت راست گزینه Choose Text Engine Options را روی Middle Eastern قرار دهید و اوکی کنید. فقط در این نسخه ها بعد از ایجاد باز کردن سند جدید مشکل حل نمی شود و باید یکبار برنامه فتوشاپ را ببندید و مجددا باز کنید تا مشکل تایپ فارسی برایتان به طور کلی حل شود.

رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

به این صورت مشکل تایپ فارسی در تمامی نسخه ها به آسانی و با زدن یک تیک حل می شود.

به پایان این آموزش رسیدیم. امیدوارم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید. شما می توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.