آموزش متن یخ زده در فتوشاپ

منتشر شده در 23 نوامبر 2021 آخرین به روز رسانی در 27 دسامبر 2021
مهندس داودی
1544 0
فریزکردن متن در فتوشاپ

این پست با مسیر متخصص فتوشاپ مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

سلام به تاتژن خوش آمدید
در این آموزش قصد داریم به آموزش متن یخ زده در فتوشاپ که یک افکت ساده اما بسیار زیبا هست بپردازیم. شما می توانید متن یا اشکال خود را با این روش در فتوشاپ به حالت های جذاب و زمستانی در بیاورید. تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش ویدئویی متن یخ زده در فتوشاپ :

اگر امکان مشاهده این ویدئوی آموزشی را ندارید می توانید متن زیر را مطالعه کنید:

آموزش متن یخ زده در فتوشاپ به صورت متنی :

در این آموزش قرار است به متن خود یک افکت زمستانی زیبا بدهیم یعنی آموزش متن یخ زده در فتوشاپ را خواهیم داشت. پس لازم است بعد از ایجاد سند جدید کلمه مورد نظر خود را روی آن تایپ کنید. طبق تصویر زیر شما باید دو لایه داشته باشید یکی پس زمینه و بک گراند شما، دیگری متن نوشته شده ی شما باشد.

بعد از آن در پنل لایه ها، لایه ی متن خود را انتخاب و روی آن راست کلیک کنید و گزینه ی Rasterize Type بزنید. با این کار نوشته ی شما تبدیل به تصویر می شود.

Rasterizs Type in photoshop
Rasterizs Type

سپس همان طور که لایه روی حالت انتخاب است کلید های ترکیبی Ctrl + T را بزنید سپس روی متن راست کلیک کنید تا لیست زیر بیاید. از بین گزینه ها، گزینه ی Rotate 90 Clockwise یا همان چرخش 90 درجه در جهت عقربه های ساعت را انتخاب کنید.

Rotate in photoshop
چرخش 90 درجه

متن شما بعد از چرخش 90 درجه باید به این صورت دربیاید.

آموزش متن یخ زده در فتوشاپ
چرخش 90 درجه لایه

ایجاد افکت یخ زدگی :

حالا به سراغ اصلی ترین مرحله ی آموزش متن یخ زده در فتوشاپ می رویم. برای ایجاد این افکت به منوی Fiter در بالای صفحه بروید. سپس از فیلتر Stylize گزینه ی Wind را انتخاب کنید. Wind به معنی باد هست با انتخاب این گزینه به متن شما یک حالت کشیده شدگی داده می شود. به صورتی که انگار باد متن شما را کشیده است.

آموزش متن یخ زده در فتوشاپ
wind

بعد از باز شدن صفحه Wind اوکی کنید. بعد از آن یک بار دیگر هم از همین مسیر، یعنی Filter > Stylize > Wind به متن این فیلتر را اضافه کنید تا کشیدگی بیشتری به متن بدهد.

آموزش متن یخ زده در فتوشاپ
wind

بعد از انجام تمام مراحل مجدد کلیدهای ترکیبی Ctrl + T را بزنید. روی متن راست کلیک کرده و با زدن گزینه ی Rotate 90 Counter Clockwise متن را به حالت اولیه برگردانید.

آموزش متن یخ زده در فتوشاپ
چرخش 90 درجه خلاف جهت عقربه های ساعت

می بینید که این فیلتر بسیار طبیعی روی متن ما حالت یخ زدگی ایجاد کرده آموزش متن یخ زده در فتوشاپ به آخر رسید. شما می توانید این مراحل را روی هر تصویر دیگری مثل اشکال یا وکتور های دیگر هم اجرا کنید. تنها تفاوتی که در ایجاد یخ زدگی به متن وجود دارد این است که باید آن را رسترایز کنید. سپس بعد افکت بدهید.

آموزش متن یخ زده در فتوشاپ
اقکت متن یخ زده

این هم از آموزش این افکت بسیار زیبا که می توان با نرم افزار فتوشاپ انجام داد. اگر به این نوع افکت ها علاقه دارید می توانید به پست های ” افکت هلوگرامی روی متن ” و “ افکت گلد در فتوشاپ ” هم مراجعه کنید.

امیدواریم از این آموزش هم لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. اگر سوال یا مشکلی در مورد این آموزش برایتان بوجود آمده حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.