فارسی نویسی در افترافکت

منتشر شده در 23 ژانویه 2022 آخرین به روز رسانی در 21 سپتامبر 2022
مهندس الهه محمد دوست
2671 0
تصویر شاخص حل مشکل فارسی نویسی در افتر افکت

این پست با مسیر متخصص افترافکت مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

یکی از متداول ترین مشکلات کاربران با نرم افزار ها مشکل فارسی نویسی است. در این پست به آموزش حل مشکل فارسی نویسی در افترافکت می پردازیم. این مشکل اصولا به طور مشابهی در تمامی نرم افزار های ادوبی رفع می شود. ما قبلا در پست های دیگری رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ و ایلستریتور را هم آموزش داده ایم. این مشکل به سادگی قابل حل است، تنها با دیدن ویدیوی آموزشی زیر می توانید در کمترین زمان این مشکل را رفع کنید.

آموزش ویدئویی حل مشکل فارسی نویسی در افتر افکت

اگر امکان مشاهده این ویدیوی آموزشی را ندارید، می توانید از آموزش متنی زیر استفاده نمایید.

آموزش متنی حل مشکل فارسی نویسی در افتر افکت

در نرم افزار افترافکت وقتی متنی را به زبان فارسی می نویسید با مشکلی رو به رو خواهید شد. بعد از نوشتن متن فارسی خود می بینید که حروف به درستی نوشته نمی شوند و جدا از هم تایپ می شوند. برای حل مشکل فارسی نویسی در برنامه ی افترافکت باید در خود برنامه تنظیماتی را تغییر بدهیم. بعد از انجام این تنظیمات کلمات فارسی به درستی نوشته می شوند.

نکته: برای تایپ کردن در نرم افزار افترافکت باید ابزار تایپ را که در بالای صفحه قرار دارد انتخاب کنید. بعد از انتخاب ابزار تایپ روی صفحه یک کلیک کنید و سپس شروع به تایپ کردن کنید.

رفع مشکل فارسی نویسی در افترافکت
جدا نوشته شدن حروف در افترافکت

برای تغییر تنظیمات ابتدا با فشار دادن کلید های Alt+Shift زبان ویندوز را فارسی کنید. سپس در برنامه ی افتر افکت سربرگ edit را باز کنید.

edit after effects
ابزار edit در افترافکت

گزینه ی preferences را انتخاب کنیم که چند زیر مجموعه دارد. از این مجموعه ما گزینه ی تایپ را فعال میکنیم که آخرین گزینه ی این لیست می باشد. پس از فعال کردن این گزینه یک پنجره روی صفحه باز میشود.

edit>preferences
edit>preferences

در این پنجره در گزینه ی لاتین فعال است ، به همین دلیل وقتی ما فارسی متنی را مینویسیم در جهت مخالف نوشته میشود. ما باید گزینه ی south Asian and Middle Eastern را که به معنی جنوب آسیا و خاورمیانه می شود را فعال کنیم. فقط کافی است روی این گزینه کلیک کنیم تا فعال شود و گزینه ی لاتین غیرفعال شود. پس از فعال کردن این گزینه روی اوکی کلیک می کنیم.

south asian and middle eastern
تنظیمات تایپ افترافکت

حل مشکل فارسی نویسی در افترافکت

حالا ابزار تایپ را فعال می کنیم و روی صفحه کلیک کنیم تا لایه ی متنی جدیدی ایجاد شود. حالا متنی را که می خواهیم را می توانیم به زبان فارسی بنویسیم و می بینیم که متن فارسی به درستی و در جهت درست نوشته می شود.

رفع مشکل فارسی نویسی در افترافکت
رفع مشکل فارسی نویسی در افترافکت

با این روش ساده میتوانید مشکل فارسی نوشتن در برنامه ی افترافکت را حل کنید. بهتر است وقتی گزینه تایپ را برای تغییر تنظیمات فعال کردیم دیگر تنظیمات را تغییر ندهیم. پس از تمام شدن کار اگر متن انگلیسی خواستید بنویسید و بعد از نوشتن مشکلی داشت یعنی در جهت مخالف متن نوشته می شد فقط کافی است دوباره به سربرگ edit بروید و از گزینه ی preferences گزینه تایپ را انتخاب کنید. سپس گزینه ی لاتین را انتخاب کنید تا در نوشتن متن های انگلیسی مشکلی نداشته باشید. اما امکان ایجاد این مشکل بسیار کم است و همچین اتفاقی برایتان نمی افتد.

فارسی نویسی در افترافکت 2022

در نسخه 2022 افترافکت اگر قسمت text engine داخل بخش preferences وجود نداشت می توانید از روش دیگری برای فارسی نویسی اقدام کنید.

aftereffect2022 - aftereffect

همانطور که مشاهده می کنید بخش موردنظر وجود ندارد. برای رفع این مشکل و فارسی نویسی در افترافکت 2022 کافی است همانند روش زیر عمل کنید.

به بخش Paragraph بروید. در تصویر زیر این بخش مشخص می باشد.

سپس بر روی سه خطی که در سمت راست وجود دارد کلیک کنید. در پنجره جدید، بر روی عبارت reset paragraph کلیک کنید. توجه داشته باشید که قبل از کلیک بر روی این گزینه کل متن به حالت انتخاب باشد. یعنی در ابتدا متن فارسی جدا جدا را انتخاب کنید و سپس دکمه reset paragraph را کلیک کنید.

کلام آخر

به پایان پست حل مشکل فارسی نوشتن در افترافکت رسیدیم. امیدواریم این پست برایتان مفید واقع شده باشد و توانسته باشد مشکل شما را حل کند. اگر سوال یا ابهامی برایتان بوجود آمد، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. تیم پشتیبانی سایت ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.