آموزش افکت متن پشمالو در Illustrator

منتشر شده در 26 اکتبر 2020 آخرین به روز رسانی در 30 آوریل 2021
مهندس داودی
2415 0

این پست با مسیر متخصص ایلاستریتور مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

امروز با یک آموزش جذاب دیگر برای نرم افزار Illustrator در خدمتتان هستیم. افکت Roughen افکتی است که به کمک آن می توانیم اشکال پشمالو (متن پشمالو) یا مو دار بسازیم.

آموزش ویدیویی افکت Roughen در Illustrator

برای تماشای نحوه ی ساخت متن پشمالو با Illustrator ویدیوی زیر را تماشا کنید :

اگر فرصت تماشای ویدئوی فوق را ندارید، در ادامه با آموزش این افکت بصورت متنی با ما همراه باشید.

آموزش افکت متن پشمالو در Illustrator (افکت Roughen) بصورت متنی

خب بریم سراغ آموزش جذاب امروز و شروع کنیم. در Illustrator در قسمت Effect ها بخشی به نام Roughen (رافن) وجود دارد که با استفاده از آن می توان متن، شیپ، خط و هر چیزی را به صورت پشمالو یا مو دار در بیاورد. با استفاده از این افکت شما می توانید متن پشمالو یا توپ پشمالو و یا حتی با به کار بردن اندکی تمرین و خلاقیت موی سر کاراکتر های خود و هر چیز پشمالوی دیگری را در سریع ترین زمان ممکن و در بهترین کیفیت طراحی کنید. در ابتدا متن یا کلمه یا شکلی که می خواهید مو دار شود را ایجاد کنید تا افکت را روی آن اعمال کنیم.

تایپ در ایلاستریتور
افکت متن پشمالو در ایلوستریتور

بعد از اینکه کلمه ی مورد نظر خود را تایپ کردیم به سراغ منوی Effect می رویم تا از آنجا به صفحه ی تنظیمات پشمالو کردن برسیم. طبق عکسی که در زیر می بینید بعد از وارد شدن به منوی Effect به زیر منوی ( Distort & Transform ) می رویم و سپس Roughen را انتخاب می کنیم تا تنظیمات مناسب را وارد کنیم.

افکت roughen
افکت roughen

حال طبق تصویر پایین سایز را روی 3%، Detail را روی 100% قرار می دهیم. تیک های Relative و Corner را هم فعال می کنیم. سپس روی اوکی کلیک می کنیم تا تنظیمات اعمال شوند.

تنظیمات roughen
تنظیمات roughen

و تمام …همانطور که مشاهده می کنید متن ما به حالت مو دار یا پشمالو در آمده و بسیار با کیفیت و بی نقص هست.

خروجی افکت متن مو دار
افکت متن پشمالو در ایلوستریتور

به پایان آموزش “افکت متن پشمالو در Illustrator” رسیدیم. امیدوارم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. شما می توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.