حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر

منتشر شده در 25 ژانویه 2022 آخرین به روز رسانی در 25 ژانویه 2022
مهندس الهه محمد دوست
1929 2
تصویر شاخص حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر

این پست با مسیر متخصص پریمیر مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

در این پست می خواهیم یکی از متداول ترین مشکلات در نرم افزار پریمیر را حل و بررسی کنیم. می خواهیم به حل مشکل تایپ فارسی یا فارسی نویسی در نرم افزار پریمیر بپردازیم. اگر به تازگی نرم افزار پریمیر را نصب کرده باشید حتما برایتان پیش آمده است که هنگام تایپ با زبان فارسی حروف یه صورت جدا جدا تایپ می شوند. البته ممکن است این مشکل به طور نگهانی هر موقع دیگری هم برایتان پیش بیاید اما نگران نباشید. حل این مشکل بسیار آسان است تنها کافی است تا انتهای این پست همراه ما باشید و به راحتی بتونید مشکل جدا جدا شدن حروف هنگام تایپ را حل کنید.

آموزش ویدئویی رفع مشکل فارسی نویسی در پریمیر

اگر امکان مشاهده این آموزش را به صورت ویدیویی ندارید، می توانید از آموزش متنی استفاده کنید.

آموزش متنی رفع مشکل فارسی نویسی در پریمیر

اگر بخواهیم در پریمیر متنی را به زبان فارسی بنویسیم متوجه مشکلی می شویم. پس از نوشتن متن می بینیم که حروف به صورت خلاف جهت یعنی از چپ به راست و جدا جدا نوشته می شوند. این باعث می شود کلمات ناخوانا باشند و نمی توان تشخیص داد چه متنی نوشته شده است.

مشکل جدا جدا شدن حروف در پریمیر

برای حل مشکل فارسی نویسی در برنامه پریمیر فقط کافی است یک تنظیمات را در خود نرم افزار تغییر بدهیم. در این آموزش تغییر تنظیمات مربوط به نوشتن فارسی به صورت صحیح در پریمیر را آموزش داده ایم. برای تغییر تنظیمات نوشتن فارسی در پریمیر، ابتدا حتما باید زبان ویندوز را فارسی کنیم. برای فارسی کردن زبان کلید های Alt+shift را باهم نگه دارید.

انجام تغییرات برای حل مشکل جدا نوشته شدن حروف

بعد از تغییر زبان در برنامه ی پریمیر به سربرگ edit بروید.

edit-premiere
سربرگ edit

به گزینه ی Preferences بروید و از زیر مجموعه های آن گزینه گرافیک را انتخاب کنید.

preferences-premiere - حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر
preferences>graphics

در صفحه ای که باز می شود در کادر اول دو گزینه وجود دارد. گزینه ی اول برای کشور های اروپایی و شرق آسیا و گزینه ی دوم برای کشور های جنوب آسیا و خاورمیانه است. پس باید گزینه ی دوم یعنی South Asian And Middle Eastern را انتخاب یا فعال کنیم که برای مناطق جنوب آسیا و خاورمیانه هست. چند مرحله دیگر تا حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر باقی مونده:)

South Asian And Middle Eastern - حل مشکل جدا جدا شدن حروف هنگام تایپ
South Asian And Middle Eastern

در کادر دوم برای تنظیمات Default Paragraph Direction که برای انتخاب جهت نوشتن می باشد گزینه ی Right to Left را انتخاب کنید. یعنی کلمات از راست به چپ نوشته شوند و راستچین بشوند. بعد از انجام این تنظیمات در کادر اصلی گزینه ی اوکی را بزنید. گزینه های دیگر را بهتر است تغییری ندهید.

South Asian And Middle Eastern - حل مشکل جدا جدا شدن حروف هنگام تایپ
راست چین کردن

رفع مشکل فارسی نویسی در پریمیر

حالا ابزار نوشتن را انتخاب کنید و روی صفحه در مکانی که می خواهید کلیک کنید و متنی را که می خواهید تایپ کنید. می بینید که کلمات فارسی به درستی تایپ می شوند و دیگر در جهت نادرست نوشته نمی شوند.

رفع مشکل تایپ در پریمیر - حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر
رفع مشکل تایپ در نرم افزار پریمیر

برای اینکه تنظیمات عمل کند حتما باید لایه ی متنی جدیدی باز کنید. اگر در همان لایه متنی که قبل داشتیم و حروف به درستی نوشته نمی شد شروع به نوشتن کنید باز هم تغییری نمی بینید. پس حتما پس انجام تنظیمات ابزار تایپ را فعال و روی تصویر کلیک کنید تا لایه ی جدیدی ایجاد شود.

به پایان آموزش حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر رسیدیم. امیدواریم مشکلتان بعد از خواندن این پست حل شده باشد و بتوانید به درستی تایپ کنید. همچنین دیگر با مشکل جدا جدا شدن حروف هنگام تایپ مواجه نشوید و این مشکل برایتان حل شده باشد. اگر این مشکل را در نرم افزار افترافکت یا فتوشاپ هم داشتید می توانید به پست های “رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ “ و “رفع مشکل فارسی نوشتن در افترافکت” مراجه کنید. در صورت هرگونه ابهام یا مشکل، سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. تیم پشتیبانی سایت ما در اسرع وقت پاسخگوی مشکلات شما هستند.