آمورش تونل فضایی در افترافکت

منتشر شده در 03 آوریل 2022 آخرین به روز رسانی در 03 آوریل 2022
مهندس الهه محمد دوست
1121 0
تصویر شاخص آموزش ایجاد تونل فضایی در ادوب افترافکت

این پست با مسیر متخصص مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

در این پست به آمورش تونل فضایی در افترافکت یا یک تونل انتزاعی (Abstract Tunnels) می بپرداریم. مشابه این تونل فضایی یا تونل کشدار را حتما در موزیک پلیرهای خود دیده اید. این آموزش را به صورت ویدئویی و متنی برایتان آماده کردیم. پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

آموزش ویدئویی تونل فضایی در افترافکت:

اگر امکان مشاهده ی ویدئوی آموزشی بالا را ندارید، از آموزش متنی پایین استفاده نمایید.

آموزش متنی تونل فضایی در افترافکت:

برای آمورش تونل فضایی در افترافکت یا تونل کشدار در برنامه ی افتر افکت ابتدا یک کامپوزیشن با تنظیمات دلخواه ایجاد می کنیم.

آمورش تونل فضایی در افترافکت
ایجاد کامپوزیشن جدید
ایجاد کامپوزیشن جدید در افترافکت
ایجاد composition در افترافکت

سپس در پانل تایم لاین کلیک راست کرده و به قسمت New رفته و Solid را انتخاب می کنیم. سپس رنگی را که می خواهیم برای لایه انتخاب می کنیم سپس اوکی را می زنیم. برای ایجاد solid می توانیم کلید های میانبر Ctrl+y را هم بزنیم. سپس در پنجره color، رنگی را برای آن انتخاب می کنیم. برای ایجاد لایه ی جدید، اوکی را می زنیم.

ایجاد لایه ی جدید در افترافکت
ایجاد لایه solid در افترافکت

به سربرگ افکت ها می رویم و فولدر Effect and Grain را باز می کنیم و افکت Fractal Noise را به لایه اضافه می کنیم. و از گروه افکت های Distort افکت Mirror را اضافه می کنیم.

اضافه کردن افکت در افترافکت
اضافه کردن افکت Fractal Noise

در پانل تنظیمات افکت، برای تنظیمات Fractal Type گزینه strings و برای Noise Type گزینه Block را انتخاب می کنیم. مقادیر Contrast و  Brightness را هم به ترتیب روی 115 و 15- تنظیم می کنیم.

پانل تنظیمات افکت در افترافکت
تنظیمات Fractal Type

ایجاد یک فریم جدید :

سپس تنظیمات transform را باز می کنیم. برای دو گزینه offset turbulence و evolution روی time vary stop watch برای ایجاد شدن فریم کلیک می کنیم. حالا برای تنظیمات افکت mirror، برای reflection center به همان عدد 0.2 تا اضافه می کنیم.

ایجاد یک فریم جدید در افترافکت
تنظیمات افکت ها

 

حالا سی تی آی را در تایم لاین به ثانیه های آخر می بریم و لایه را فعال می کنیم سپس کلید U را می زنیم. برای تنظیمات اول، عدد دوم را 1500 و تنظیمات Evolution را روی درجه 4 می گذاریم.

 

تنظیمات لایه در افترافکت
تنظیمات Evolution

سپس روی لایه کلیک راست می کنیم و گزینه Pre-compose را می زنیم، یک نام برای آن می گذاریم و سپس اوکی را می زنیم. اگر سی تی آی در ثانیه های آخر بود آن را به ابتدا می بریم.

آمورش تونل فضایی در افترافکت
انتخاب گزینه Pre-compose
آمورش تونل فضایی در افترافکت
تنظیمات Pre-compose

افزودن افکت های cc cylinder و Tritone:

به سربرگ افکت ها می رویم و از گروه افکت های پرسپکتیو افکت cc cylinder را اضافه می کنیم.و از گروه افکت های color correction افکت Tritone را  و از گروه افکت های stylize افکت glow را اضافه می کنیم.

آموزش تونل فضایی در افترافکت
افزودن افکت های cc cylinder و Tritone

در پانل تنظیمات افکت، Radius:5 ، Pozition Z : -1500 ، Rotation X عدد دوم را 90 درجه می گذاریم. گزینه ی time vary stop watch را برای Rotation Z فعال می کنیم. برای تنظیمات midtone رنگ تونل را به دلخواه انتخاب می کنیم. و مقدار Glow Radius را روی 30 تنظیم می کنیم.

تنظیمات افکت در افترافکت
تنظیمات افکت

لایه را فعال می کنیم و کلید U را می زنیم و تایم لاین را به ثانیه های آخر می بریم، عدد اول rotation z را تغییر می دهیم. با این روش می توانید یک تونل انتزاعی زیبا بسازید.

حالا اگر در ابتدا برای تنظیمات Noise type گزینه ی Spline و برای Fractal type  گزینه Rocky را انتخاب کنیم شکل تونل ما تغییر می کند.

تنظیمات تونل فضایی در افترافکت
تنظیمات Noise type
آموزش تونل فضایی در افترافکت
تنظیمات تونل فضایی

با تغییر تنظیمات ب دلخواه می توانید تونل های متفاوت تری بسازید. به پایان آمورش تونل فضایی در افترافکت، رسیدیم امیدواریم از این پست استفاده کرده باشید. حتما در ادامه هم با سایت ما همراه باشید و از بخش پست های افترافکت به دیگر آموزش های این نرم افزار مراجعه کنید. در صورت هرگونه ابهام یا سوال حتما با ما در بخش نظرات درمیان بگذارید. همکاران ما در تاتژن در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.