دستور Array در نرم افزار رویت

منتشر شده در 14 آوریل 2020 آخرین به روز رسانی در 21 نوامبر 2020
مهندس امامی
3151 0
دستور Array

این پست با مسیر متخصص رویت مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

همان طور که می دانید، دستورات ویرایشی رویت در قسمت Modify که در نوار ابزار بالای نرم افزار رویت است، قرار دارند. یکی دیگر از دستورات ویرایشی در نرم افزار رویت ، دستور Array است. اگر با نرم افزار اتوکد کار کرده باشید، قطعا این آیکون  را دیده اید. دستور Array در رویت به منظور کپی کردن از موضوعات به طور متوالی و برای تعداد زیاد، استفاده می شود. کار کردن با این دستور نیز مانند بقیه دستورات بسیار ساده است.

برای استفاده از این دستور، طبق مراحل گفته شده در قسمت پایین می توانید عمل کنید:

نحوه استفاده از دستور Array در نرم افزار رویت :

  1. ابتدا همانند تصویر نشان داده شده در قسمت زیر، موضوع یا موضوعاتی که می خواهید آن ها را کپی کنید را Select، یا انتخاب کنید.
انتخاب موضوع در رویت
انتخاب موضوع

2. پس از آن Modify را از نوار ابزاری که در قسمت بالای رویت قرار دارد، انتخاب کنید، و روی آیکون Array ( ) کلیک کنید. برای فعال کردن این دستور، همچنین می توانید حروف AR را که میانبر کلمه ی Array هستند را تایپ کنید.

3. طبق شکل نشان داده شده در قسمت زیر، با کلیک کردن روی هر قسمت از موضوعات Select یا انتخاب شده، خطوط اندازه گیری ظاهر می شوند. کلیک کردن روی هر قسمت از موضوعات بستگی به این دارد که بخواهیم موضوعات کپی شده را در چه قسمتی قرار دهیم.

دستور Array در رویت
قراردادن خطوط اندازه‌گیری

4. همان طور که در شکل زیر نیز نشان داده شده است، پس از انتخاب مکان قرارگیری موضوعات کپی شده، کادر کوچکی ظاهر می شود. این کادر تعیین کننده‌ی تعداد موضوعاتی است که Select یا انتخاب کرده بودیم. برای مثال با تغییر عدد 2 به 3، تعداد موضوعات ما 3 تا می شود.

دستور Array
تغییر موضوعات انتخاب شده

به پایان این آموزش جذاب رسیدیم، چنانچه ابهام یا اشکالی دارید می توانید، در بخش نظرات مطرح نمایید.