اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به اتوکد

منتشر شده در 24 آوریل 2021 آخرین به روز رسانی در 24 آوریل 2021
مهندس صحرائی
10685 0
اضافه کردن فونت فارسی به اتوکد

این پست با مسیر متخصص اتوکد مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

در فضای اتوکد گاهی پیش می آید که می خواهید از یک فونت خاص برای توضیحات یا درج اطلاعات در فضای اتوکد استفاده کنید و فونت های خود نرم افزار را مناسب ندانید. یا ممکن است فایلی را باز کرده اید اما متن آن قابل خواندن نیست چرا که فونت استفاده شده در نرم افزار شما موجود نیست. در این پست علاوه بر قرار دادن لینک دانلود فایل یکسری از فونت های فارسی و انگلیسی در آخر این پست می خواهیم چگونگی اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به اتوکد را به شما آموزش دهیم.

آموزش نحوه اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به اتوکد :

  • ابتدا فایل را دانلود کرده و از حالت زیپ خارج کنید.
  • بعد از آن به لوکیشنی که اطلاعات نرم افزار قرار دارد و نصب شده است بروید. معمولا فولدر c به صورت پیش فرض مکان نصب نرم افزار می باشد .

برای مثال :

C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 2018\Fonts

.

  • حال تمامی فونت ها را copy کنید و در این فولدر paste کنید.
  • پس از اتمام این کار، نرم افزار را کاملا ببندید و مجدد راه اندازی کنید. حال می توانید این فونت ها را در بخش ایجاد سبک متنی به کار برده و متنی با استایل مورد نظرتان ایجاد کنید. یا متن مورد نظری که قابل خواندن نبود را می توانید مشاهده کنید.
  • نکته : نکته ای که وجود دارد این است که پس از این کار ممکن است بعد از مدتی وقتی از مخفف دستوری استفاده می کنید بجای اینکه دستور فعال شود فقط یک حرف فعال می شود، برای رفع این مشکل و ترسیم سریع، فونت ها را کپی گرفته و در جایی ذخیره کنید و از بخش فونت نرم افزار پاک کنید. اینگونه این مشکل حل خواهد شد.

دانلود فایل فونت ها

خب به پایان آموزش اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به اتوکد رسیدیم. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این پست آموزشی را بدانیم.