آموزش تکرار قسمتی از ویدیو در پریمیر – repeat action

منتشر شده در 26 نوامبر 2020 آخرین به روز رسانی در 29 ژانویه 2022
مهندس الهه محمد دوست
8341 2
repeat action در پریمیر

این پست با مسیر متخصص پریمیر مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

اگه دوست دارید بدانید چطور قسمتی از ویدیوتان را به صورت رفت و برگشت تکرار کنید. این پست مناسب شماست. البته نام اصلی این آموزش تکرار قسمتی از ویدیو در پریمیر (Repeat action) است که یادگیری آن فوق العاده ساده اما جذاب می باشد.

حتما در خیلی از مسابقات ورزشی دیده اید که برای مشخص تر دیده شدن، و یا کارشناسی در خیلی از صحنه ها به این صورت نشان داده می شود؛ مانند مسابقات فوتبال، کشتی، بستکتبال، والیبال و … .

برای یادگیری این اکشن ویدئوی زیر را تماشا کنید.

تماشای این ویدئو در یوتیوب

اگر تماشای ویدپوی آموزشی پریمیرِ بالا از حوصله شما خارج است در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش تکرار قسمتی از ویدیو در پریمیر به صورت متنی :

برای تکرار یک حرکت به صورت رفت و برگشت در یک فایل ویدئویی در پریمیر، ابتدا باید قسمتی از حرکت را که می خواهیم با استفاده از ابزار razor یا همان تیغ کات کنیم.

حالا از همان بخش حرکت باید چند کپی ایجاد کنیم. برای کپی کردن فایل را انتخاب می کنیم. روی آن کلیک راست کنیم، و گزینه ی کپی را انتخاب کنیم. حالا در فضای تایم لاین کلیک راست کنیم، و گزینه ی paste را بزنیم.

از حرکت سه کپی ایجاد کنیم، یا به تعداد بیشتر، اگر می خواهید رفت و برگشت به تعداد بیشتری تکرار شود؛ و در تایم لاین کنار هم قرار بدهیم باید روی فایل کلیک راست کنیم. گزینه speed duration را انتخاب کنیم. در کادر باز شده گزینه reverse را فعال کنیم.

برای یک کپی دیگر این تنظیمات را اعمال کنیم. اگر کپی های بیشتری داشتیم، باید نصف آن هارو تنظیماتشان را روی reverse تنظیم کنیم، و بصورت یکی در میان کنار هم قرار دهیم؛ با انجام این کار یک تصویر رفت و برگشت در اختیار داریم.

این تکنیک رفت و برگشت در ورزش ها برای داوری کردن در برخی از صحنه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان حرکت های ورزشی مختلفی را با این تکنیک به نمایش گذاشت. همچنین در مستند های حیات وحش برای به نمایش گذاشتن نوع حرکت های حیوانات از این حرکت رفت و برگشت استفاده می کنند.

به پایان آموزش “تکرار قسمتی از ویدیو در پریمیر (Repeat action) ” رسیدیم. امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه ابهام و اشکالی داشتید، می توانید در بخش کامنت ها مطرح نمایید.