هاشور زدن در اتوکد – فرمان Gradient

منتشر شده در 10 مارس 2020 آخرین به روز رسانی در 29 ژانویه 2022
مهندس صحرائی
2718 0
هاشور زدن در اتوکد-دستور Gradient

این پست با مسیر متخصص اتوکد مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

در ادامه ی آموزش های نرم افزار اتوکد در خدمت شما دوستان هستیم. امروز قصد داریم هاشور زدن در اتوکد با دستور Gradient را به شما آموزش دهیم. سپس در ادامه نحوه تغییر رنگ هاشور ها را فرا خواهیم گرفت. همان طور که می دانید، هاشور زدن در پلان به دلایل مختلفی انجام می شود. به طور مثال، برای نشان دادن یک بخش برش خورده در پلان که دارای یک ویژگی خاص است، می توانید آن بخش را هاشور بزنید. پس همان طور که متوجه شدید، یکی از کاربرد های مهم هاشور زدن، برش هاست.

در نرم افزار اتوکد، دو راه برای اجرای این فرمان وجود دارد، که در ادامه قصد داریم به توضیح آن ها بپردازیم.

نحوه هاشور زدن در اتوکد

  • ساده ترین راه این است که، حروف GD را در قسمت Command Line که در پایین صفحه ی ترسیم قرار دارد، تایپ کنید. و پس از آن دکمه ی Enter را بزنید. ( حروف GD میانبر کلمه ی Gradient در نرم افزار اتوکد هستند )
  • همان طور که در شکل زیر نیز نشان داده شده است، راه دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. به این صورت که ابتدا باید Draw را از نوار ابزاری که در بالای صفحه ی اتوکد قرار دارد، انتخاب کنید و پس از آن روی Gradient کلیک کنید.
فرمان گرادیانت اتوکد
فرمان گرادیانت اتوکد
  • همچنین، طبق شکل نشان داده شده در قسمت پایین می توانید، روی این آیکون کلیک کرده و پس از آن Gradient را انتخاب کنید.
هاشور زدن در اتوکد
هاشور زدن در اتوکد

پس از اینکه با استفاده از یکی از راه های گفته شده در قسمت بالا فرمان Gradient را اجرا کردید. سربرگ جدیدی را در صفحه ی ترسیم خود مشاهده می کنید. نام این تب مطابق شکل پایین، Hatch Creation است. Hatch Creation به معنی ایجاد هاشور یا همان هاشور زدن می باشد.

دستور Gradient
دستور Gradient

تغییر رنگ هاشور در اتوکد

برای تغییر رنگ هاشور بصورت زیر عمل می کنیم:

برای انتخاب رنگ هاشور، تغییر الگوی آن، محل و نحوه ی چگونگی هاشور زدن، باید پنجره ی تنظیمات آن را باز کنید. برای این کار، می توانید طبق مراحل گفته شده در قسمت پایین عمل کنید:

  • می توانید حرف T را در قسمت Command Line تایپ کنید، و در ادامه Enter را بزنید.
  •  و یا همچنین می توانید، کلمه ی Sittings که در Command Line نوشته شده را انتخاب کنید.

نکته ی قابل توجهی در زمان هاشور زدن وجود دارد این است که سطح انتخابی ما حتما باید بسته باشد. در غیر این صورت عمل هاشور زدن ممکن نیست.

به پایان یکی دیگر از آموزش های نرم افزار اتوکد رسیدیم. امیدواریم بتوانید با این آموزش هاشور زدن در اتوکد پلان های خود را به درستی هاشور بزنید و بتوانید رنگ هاشور ها را عوض کنید. اگر ایراد، اشکال و یا ابهامی دارید، می توانید در بخش نظرات با ما مطرح نمایید. تیم پشتیبانی سایت تاتژن در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و ایرادات شما خواهد بود. اگر به این دسته از آموزش ها علاقه مند هستید می توانید به صفحه “آموزش های رایگان نرم افزار اتوکد” بروید. و از آموزش های متنوع و بسیار کاربردی نرم افزار اتوکد که در  این صفحه برای شما عزیزان آماده کرده ایم استفاده کنید.