آموزش دستور overkill در اتوکد

منتشر شده در 17 فوریه 2020 آخرین به روز رسانی در 11 مه 2022
مهندس صحرائی
2541 0
دستور overkill در اتوکد

این پست با مسیر متخصص اتوکد مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

با یک آموزش کاربردی دیگر از سری آموزش های رایگان اتوکد در آکادمی تاتژن در خدمتتان هستم. بعضا در پروژه های بزرگ و یا پروژه هایی که ترسیمات پیچیده و زیادی دارند، ترسیمات دارای خطوط اضافی و روی هم افتاده‌ ای می باشند، یا مثلا موضوعاتی در روند تکمیل شدن پروژه به صورت تکراری ترسیم شده باشد. شناسایی و پیدا کردن تک تک این موارد به صورت دستی کار بسیار زمان بر و تقریبا غیرممکنی است. اما در اتوکد راه حلی برای این مشکل وجود دارد. که در این پست می خواهیم به آن بپردازیم.

شما می توانید برای شناسایی و حذف این خطوط از دستور overkill استفاده کنید. عمدتا این دستور را با نام دستور حذف خطوط اضافی در اتوکد می شناسند. در این پست با استفاده از دستور overkill خطوط دارای اورلپ و رو هم را در اتوکد حذف می کنیم. بدین منظور تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

کاربرد دستور overkill در اتوکد :

گاهی اوقات پیش می آید، که به صورت اتفاقی خطوطی را روی هم رسم می کنیم، بدون آنکه خودمان متوجه شویم. که در واقع این خطوط به صورت over lap واقع شده اند. برای کنترل کردن این موضوع در فضای اتوکد ، می توانیم از دستور overkill استفاده کنیم.

برای استفاده از این دستور، طبق مراحل زیر عمل می کنیم :

  1.  ابتدا اسم دستور یعنی overkill را در قسمت command line تایپ می کنیم و Enter را می‌ زنیم .
  2. کلیه خطوط رسم شده یا قسمتی که می خواهیم کنترل کنیم را select کرده و Enter را می زنیم.

    دستور overkill
    دستور overkill
  3. پنجره ای مانند چیزی که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، باز می شود :"<yoastmark
  4. در نهایت تنها لازم است روی گزینه ی ok در قسمت پایین پنجره کلیک کنید."<yoastmark

در نهایت اتوکد با این دستور خطوط اضافه و روی هم را حدف می کند. این دستور در سرعت عمل و دقت کار ما بسیار کمک کننده است. شما می توانید با یادگیری دستورات پرکاربرد و مهم اتوکد مهارت خود را در استفاده از این نرم افزار در حد مطلوبی بالا ببرید. زیرا در هنگام ورود شما به بازار کار مهم ترین نکته میزان مهارت و تخصص شما در استفاده از نرم افزارهای مربوطه است.

به پایان آموزش دستور overkill در اتوکد رسیدیم. چنانچه به یادگیری آموزش های اتوکد علاقه مند هستید می توانید به سایر آموزش های رایگان اتوکد و همچنین دوره ی آموزش مقدماتی اتوکد در سایت تاتژن نیز مراجعه کنید. چنانچه در مورد این پست و دستور overkill سوال یا ابهامی داشتید، می توانید در بخش کامنت ها آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت در اسرع وقت پاسخ گوی سوالات شما هستند.