آموزش ایجاد بارش برف در ویدیو با افتر افکت

منتشر شده در 28 مارس 2021 آخرین به روز رسانی در 28 مارس 2021
مهندس الهه محمد دوست
2339 0
آموزش ایجاد بارش برف روی ویدیو در افتر افکت

این پست با مسیر متخصص افترافکت مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

خب عزیزان تاتژنی، ما دوباره برگشتیم با یک آموزش جذاب دیگر از سری آموزش های نرم افزار افتر افکت. در این قسمت قرار است که ایجاد بارش برف روی ویدیو در افتر افکت را آموزش دهیم. پس تا انتهای آموزش ویدیویی و متنی همراه ما باشید.

آموزش ویدیویی :

اگر شرایط مشاهده ی ویدیو را ندارید، می توانید این آموزش را به صورت متنی در ادامه مطالعه کنید.

آموزش ایجاد بارش برف در ویدیو با افتر افکت به صورت متنی :

برای شروع فایل ویدئویی را باز کنیم. در فضای تایم لاین کلیک راست کنیم و از قسمت نیو گزینه ی سالید را انتخاب کنیم.

ایجاد بارش برف روی ویدیو
ایجاد بارش

سپس از بخش افکت هت، دو افکت CC Snowfall و افکت fill را اضافه کنیم. به قسمت تنظیمات افکت برویم و برای افکت اسنوفال تنظیمات فلیکس که برای مشخص کردن تعداد تکه های برف است؛ عدد 4000 را وارد کنیم. و برای تنظیمات سایز عدد 12 را وارد کنیم تا اندازه ی آنها مشخص شود. تنظیمات skin depth را 4000 را وارد کنیم. برای عمق دادن به پراکندگی تکه های برف است.

برای speed عدد 450 را وارد کنیم. برای مشخص کردن سرعت بارش و برای تنظیمات variation speed که برای پراکندگی دانه ها می باشد را عدد 35 را وارد کنیم.

برای wind یا همان باد عدد 350 این تنظیم جهت بارش را مشخص می کند و می توان با تغییر عدد جهت آن را به دلخواه تغییر بدهیم. برای variation wind هم عدد 15؛ سپس گزینه ی کامپوزیت وید اورجینال را غیر فعال کنیم تا دانه های برف نمایش داده شوند.

افکت CC Snowfall
افکت CC Snowfall

در تنظیمات fill افکت fill از قسمت color یا همان رنگ برای تکه های برف رنگ سفید را انتخاب می کنیم.

برای داشتن نتیجه ی بهتر از لایه ی solid یک کپی ایجاد کنیم. برای این کار لایه ی solid را انتخاب کنیم و Ctrl+c را بزنیم. سپس Ctrl+v را بزنیم. تنظیمات افکت ها را کمی تغییر دهیم و افکت گاشن بلور را نیز به آن اضافه کنیم و در تنظیمات این افکت مقدار بلورینس را به 4 تغییر بدهیم، با این کار بارش برف حالت طبیعی تری دارد.

دوستان عزیز، به پایان آموزش متفاوت و جذاب ایجاد بارش برف در  ویدیو با افتر افکت رسیدیم. امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد. چنانچه ابهام، اشکال یا ایرادی داشتید، می توانید در بخش کامنت ها مطرح نمایید.