نحوه ی استفاده از دستور Rotate در رویت

منتشر شده در 05 آوریل 2020 آخرین به روز رسانی در 24 نوامبر 2020
مهندس امامی
5133 0
نحوه ی استفاده از دستور Rotate در رویت

این پست با مسیر متخصص رویت مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

یکی دیگر از دستورهای پرکاربرد در نرم‌افزار رویت، دستور Rotate است. که این دستور نیز با دستور Rotate موجود در اتوکد تفاوتی ندارد. از این دستور برای چرخاندن موضوعاتی مثل دیوارها، ستون‌ها و…استفاده می‌کنیم. برای چرخاندن موضوعات با استفاده از دستور Rotate در رویت، دو راه وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

نحوه ی استفاده از دستور Rotate در رویت :

روش دستی :

همان طور که از نام آن نیز پیداست، در این روش شما خودتان با چرخاندن آبجکت، زاویه گردش آن را مشخص می کنید که مراحل استفاده از این روش در قسمت پایین گفته شده است:

  1. ابتدا آبجکتی که می خواهید آن را بچرخانید را انتخاب کنید (Select کنید).
  2.  پس از آن طبق شکل نشان داده شده در قسمت زیر، روی آیکون Rotate کلیک کنید. البته ساده ترین راه برای فعال کردن این دستور، تایپ حروف Ro است که میانبر کلمه ی Rotate می باشد.
دستور Rotate در رویت
روش دستی

 

3. همان طور که در شکل زیر نیز نشان داده شده است، خطی از مرکز موضوع انتخابی ما ظاهر می شود که با استفاده از آن نقطه ی مبدأ یا نقطه‌ای که قرار است موضوع ما نسبت به آن بچرخد، مشخص می‌ شود. تنها کافی است روی نقطه‌ای که به عنوان مبدأ، مد‌نظرتان است کلیک کنید و موضوع مد‌نظر خود را به همان اندازه که می‌خواهید بچرخانید.

روش دستی استفاده از دستور Rotate
روش دستی استفاده از دستور Rotate

نکته: البته محل خط ظاهر شده روی موضوع مدنظرتان قابل تغییر است. و طبق شکل زیر، ابتدا باید روی گزینه ی Place که در قسمت Option Bar است کلیک کنید، و بعد از آن می توانید محل خط چرخش را روی موضوع، خودتان انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه  Default نیز، خط چرخش به همان حالت پیش فرض نرم افزار که از مرکز موضوع است، تغییر می یابد.

دستور Rotate
استفاده از حالت پیش فرض

روش غیر دستی :

مراحل ابتدایی این روش نیز همانند روش قبل است با این تفاوت که در این روش زاویه‌ی مد نظرمان را به نرم افزار می‌دهیم و خودش موضوع انتخاب شده‌ی ما را می‌چرخاند. برای استفاده از این روش، طبق مراحل گفته شده در قسمت پایین می توانید عمل کنید:

  1. ابتدا موضوعی که می خواهید آن را بچرخانید را انتخاب یا Select کنید.
  2. پس از آن، روی آیکون Rotate کلیک کنید.
  3. نقطه ی مبدأ چرخش موضوع مد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. طبق شکل زیر زاویه ی مد نظر خود را در قسمت Angle وارد کنید.
آموزش دستور Rotate در رویت
استفاده از دستور Rotate به روش زاویه دادن

به پایان آموزش چرخاندن موضوعات در رویت رسیدیم. چنانچه ایراد یا ابهامی داشتید در بخش نظرات مطرح نمایید ، همکاران ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.