تاریخچه لوگوی پپسی

منتشر شده در 03 جولای 2022 آخرین به روز رسانی در 03 جولای 2022
مهندس داودی
1114 0
تاریخچه لوگو پپسی

در این پست قصد داریم به بررسی تاریخچه لوگوی پپسی بپردازیم. اکثر لوگوهای معروف دنیا تاریخچه و داستان‌های بسیار جالبی دارند. حقایق و داستان های شگفت انگیزی در پشت این نمادهای محبوب وجود دارد که هرگز به ذهنتان هم نمی‌رسند. برای این که شما را با حقایق و تاریخچه موجود در لوگوهای معروف آشنا کنیم تصمیم داریم از این پس در سایت تاتژن به سیر تحول لوگوهای معروف دنیا بپردازیم.

تاریخچه لوگو ها
تاریخچه و معانی لوگو ها

در سال های اخیر طراحی لوگو اهمیت زیادی پیدا کرده و به عنوان یک راه ساده و موثر برای ارتقا کسب و کار می باشد. طراحان با استفاده از سبک های مختلف، فونت های متنوع، جلوه های بصری و … سعی دارند تا بهترین لوگو ها را طراحی کنند. شما نمی توانید هیچ کسب و کاری را پیدا کنید که بدون لوگو یا علامت تجاری به حیات خود ادامه دهد. لوگو به صاحبان کسب و کارهای مختلف اجازه می دهد تا محصولات خود را با نشان و هویتی متمایز از محصولات رقبا به مشتریان معرفی کنند.

علاوه بر آن دانستن تاریخچه هر علمی باعث می شود تا ما درک یهتری از آن داشته باشیم و مفاهیم جدید را بر پایه آن ها خلق کنیم و یا حتی می توانیم از سرگذشت پیشینیان درس بگیریم و از آن‌ها در طراحی های مدرن خود استفاده کنیم. تاریخچه طراحی لوگو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این سری پست ها سعی ما بر این است که تاریخچه و نمونه های طراحی لوگو را در زمان های گذشته، حال و آینده را با هم بررسی کرده باشیم.

تاریخچه لوگوی پپسی

در سال 1893 کالیب برادام چنین تصوری نمی کرد که لوگویی که طراحی می کند تبدیل به یک اثر نمادین در قرن بیستم بشود و به فرهنگ مدرن طراحی شکل بدهد.

در سال 1940 آگهی تجاری خودش را اولین بار به صورت آواز تهیه و در کل کشور منتشر کرد. آهنگ نیکل نیکل سر انجام بالاترین رکورد را به خود اختصاص داد و بعد ها به 55 زبان ترجمه شد. لوگوی جدید و پیشرفته تر مطابق با موقعیت جدید طراحی شد.

لوگوی پپسی کولا در ابتدا به شکل یک نوشته بود. بعد از آن به یک در بطری که این لوگوتایپ روی آن حک شده بود تغییر پیدا کرد و تا سالیان طولانی هم به همان شکل باقی ماند.

تغییری مهم با جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم نقطه عطفی در تاریخچه لوگوی پپسی به حساب می آید. پپسی کولا به دنبال حمایت از آمریکا در جنگ جهانی دوم، رنگ های قرمر، سفید و آبی را در محصولات خودش معرفی کرد. با این حرکت به شدت محبوب شد و تا همین الان هم رنگ این لوگو بدون تغییر باقی مانده است.

در سال 1961 شرکت پپسی روی مشتریان خود ارزیابی بیشتری انجام داد و به اهمیت زیاد مشتریان جوان پی برد و حالا پپسی ” برای آنها که فکر می کنند جوان هستند” و به این طریق نشان تجاری مورد توجه تمام بازار را ثبت کرد.

تمام این تغییرات ادامه داشت و لوگوی پپسی در راستای رسیدن به اهداف تجاری این شرکت بارها تغییر کرد. تا بالاخره آخرین بار در سال 2009 لوگوی آخرین و جدید ترین لوگوی پپسی توسط Arnell طراحی کرد. لوگوی جدید با هزینه ی یک میلیون دلاری تکمیل شد. لوگویی که شبیه لبخند و فرم شکل گیری مایعات داخل لیوان را نشان می دهد. شکل کره ای این لوگو هم طبیعی بودن این محصول را نشان می دهد. در طول تاریخچه لوگوی پپسی آخرین لوگوی طراحی شده توسط Arnell بهترین و کامل ترین لوگو شد و ثابت ماند. با وجود تغییرات ، آرم پپسی منحصر به فرد بودن شکل، رنگ، سبک و فونت خودش را حفظ کرده است.

 

تاریخچه لوگوی چلسی
تاریخچه لوگوی پپسی

در ادامه به برخی طراحی های تبلیغاتی زیبای پپسی می پردازیم.

طراحی خلاقانه
طراحی خلاقانه پپسی
پوستر تبلیغاتی خلاقانه
پوستر تبلیغاتی پپسی
تبلیغات خلاقانه
تبلیغات خلاقانه پپسی

طراحی آرم پپسی نمونه ای از چگونگی تغییر آرم برند ها با گذشت زمان است. این تغییرات صرفا به خاطر ایجاد تغییر نیست بلکه بخشی از یک استراتژی بازاریابی خوب است. به پایان تاریخچه لوگوی پپسی رسیدیم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

مطمئنیم از این پس با دقت بیشتری به لوگو ها نگاه می کنید 🙂