نسخه 5.7 وردپرس منتشر شد – تغییرات نسخه 5.7 وردپرس

منتشر شده در 10 مارس 2021 آخرین به روز رسانی در 13 مارس 2021
مهندس محسن حسن پور
2374 0
نسخه 5.7 وردپرس

این پست با مسیر متخصص وردپرس مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

وردپرس روز گذشته در تاریخ 9 مارچ 2021 نسخه ی 5.7 خود را منتشر کرد. در این نسخه برخی تغییرات مهم در وردپرس اعمال شده است. در این مقاله سعی داریم مهم ترین ویژگی ها و تغییرات نسخه 5.7 وردپرس را با هم بررسی نماییم.

نسخه 5.7 وردپرس

چند روز پیش بود که وردپرس نسخه 5.7 بتا و آزمایشی را منتشر کرده بود، اکنون بعد از گذشت حدود دو هفته نسخه نهایی این ورژن خود را در دسترس عموم قرار داده است.

تغییرات و ویژگی های نسخه 5.7 وردپرس

تغییرات اصلی ورژن 5.7 وردپرس به 4 بخش اصلی تقسیم می شوند که در ادامه هر 4 مورد را با هم بررسی می کنیم. خالی از لطف نیست اگر آنچه خود وردپرس از این تغییرات گفته را با هم یک بار بخوانیم :

داستان‌هایتان را در یک ویرایشگر تمیز تر، واضح‌ تر، و برای رها شدن از مشکلات نو نوار نمایید.

1) تغییرات ویرایشگر وردپرس در

همانطور که می دانید از نسخه 5 وردپرس، ویرایشگر گوتنبرگ جای ویرایشگر قدیمی ( که اکنون با نام کلاسیک می شناسیمش ) را گرفت. وردپرس سعی کرد در این نسخه ویژگی های این ویرایشگر را بهبود بخشیده و آن را اصلاح کند.
کشیدن و رها کردن یا اصطلاحا Drag & Drop مهمترین ویژگی است که به ویرایشگر وردپرس افزوده شده است.

2) راحت تر از HTTP به HTTPS نقل مکان کنید!

قبلا برای انتقال از HTTP به HTTPS می بایست یا بصورت دستی لینک ها را بروز کنید. اگر انجام اینکار قبلا برایتان سخت بود حتما به سراغ افزونه ها می رفتید. در نسخه 5.7 وردپرس می توان به سادگی این مهاجرت را انجام داد.

کافیست برای این کار به بخش ابزار ها بروید. از بخش site health یا همان سلامت سایت بروید. در قسمت وضعیت یا status بر روی دکمه بروزرسانی سایت به HTTPS کلیک کنید.

3) امکان Lazy Load برای Iframe ها

وردپرس بصورت پیش فرض روی آی فریم ها نیز مانند تصاویر Lazy Load اعمال خواهد کرد. وردپرس این کار را با اضافه کردنloading="lazy" به Attribute عناصر Iframe انجام خواهد داد.

4) بروزرسانی کتابخانه جی کوئری در نسخه 5.7 وردپرس

از گذشته جی کوئری و وردپرس دو یار جدایی ناپذیر بوده اند. در نسخه جدید وردپرس کتابخانه جی کوئری که بصورت پیش فرض در وردپرس وجود داشت به نسخه 3.5.1 بروزرسانی شد.

5) API جدید

ویژگی دیگر نسخه 5.7 وردپرس معرفی یک API جدید برای Robots است. این API به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا متا تگ روبات‌ها را به صورت برنامه نویسی در یک وب سایت کنترل و به روز کنند.

در واقع کاربرد متا تگ Robots این است که به ربات‌های موتور جستجو بگویید که چگونه یک وب سایت را خزش (crawl) و ایندکس کنند.

به پایان این مقاله رسیدیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما می توانید نظرات و پرسش های خود را در بخش نظرات برای ما کامنت کنید.