انسدادی مزمن ریه – Smoking & COPD

منتشر شده در 23 فوریه 2021 آخرین به روز رسانی در 23 فوریه 2021
تیم مدلرن
1281 0
انسدادی مزمن ریه - Smoking & COPD

این پست با مسیر پزشکی مرتبط است. مشاهده مسیر (Roadmap)

دوباره با یک ویدیوی آموزشی دیگر برای دوستان پزشکی آمدیم. این ویدیو در رابطه با Smoking & COPD یا انسدادی مزمن ریه می باشد. در ادامه با ما همراه باشید و از ویدیوی ترجمه شده استفاده کنید.

COPD :

نوعی بیماری انسدادی ریوی است که با محدود بودن مسیر هوایی به صورت مزمن شناسایی می شود. سیگار ریسک فاکتور اصلی در ایجاد این بیماری است. اگر چه عوامل دیگری مثل وراثت و … نیز نقش دارند.

علایم شایع این بیماری عبارتند از :
تنگی نفس فعالیتی ‌و ایجاد سرفه همراه با خلط.

حدود 20 درصد از افرادی که سیگار می کشند و سیگاری هستند در معرض شدید ابتلا به این بیماری هستند. زنان بیشتر از مردان در برابر اثرات زیانبار سیگار کشیدن آسیب‌پذیر هستند. زنانی که در دوره بارداری خود سیگار می‌کشند، ممکن است که خطر ابتلای کودک خود به بیماری COPD را افزایش دهند. ثابت شده است ترک سیگار می تواند نقش موثری در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری داشته باشد.

ویدیوی آموزشی انسدادی مزمن ریه :

‌در این ویدئو که توسط نوکلئوس مدیا ساخته شده است و توسط تیم مدلرن و تاتژن ترجمه شده است، جزئیات بیشتری را با هم فرا خواهیم گرفت :

برای درک و یادگیری بهتر این مبحث ویدیوی آسم زیر را تماشا کنید :

آموزش های پزشکی تاتژن صرفا برای آموزش و پرورش دانشجویان علوم پزشکی می باشد. مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوا با اهداف اجرایی در سطح آزمایشگاهی و صنعتی گریبان گیر تاتژن نخواهد بود. از این رو توجه نمایید به کارگیری آموزش‌ها در پروژه‌های عملی، به طور ویژه در حوزه پزشکی، نیازمند مشورت با مشاورین و متخصصین مجرب است.
همچنین از این مطالب جهت خود درمانی یا تشخیص عارضه های مختلف استفاده نفرمایید. برای درمان حتما به پزشک مراجعه فرمایید.

خب دوستان عزیز به پایان مطلب “انسدادی مزمن ریه – Smoking & COPD” رسیدیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر دچار ابهام و اشکالی شدید می توانید، در قسمت کامنت ها مطرح نمایید.